Köşe Yazıları

Arada kaldım

Hani derler ya bazen ‘Elinde ne iş varsa bırak’ diye, bu hafta aynı bu motivasyonla oturdum bilgisayar başına. Öyle de yaptım. Ne var ne yok bıraktım. Yazmayı planladığım birkaç farklı konu var. Bir başlık altında sahil düzenlemesinin aciliyetinden, ilçemizin basın emekçilerinden Şerif Sarı’nın, ilçe merkezinde halihazırda belediye otoparkı olarak kullanılan eski Hürriyet İlkokulu arazisi için Belediye Başkanı Turan Yüzücü’ye yaptığı çağrıya vereceğim destekten bahsetmeyi planlıyorum. Yine geçtiğimiz hafta içi ilçemize ziyarette bulunan Deva Partisi Genel Başkan Yardımcısı Kadın Çalışmaları Başkanı Zeynep Aydın Sudan ile bölgemizdeki kadıların genel sorunları hakkında kısa bir süre sohbet etme imkanımız oldu. Küçük bir başlık altında bu konuda da yazmayı düşünüyorum.

Acele edilmeli

Fazla detayına girmeden bu konuları kısaca özetleyip geçmek istiyorum. Havalar ne kadar kış mevsimi gitse de ilçemiz ekonomisi için önem arz eden yaz dönemine giriyoruz. Kocaali Belediyesi kafeteryaların inşaatını hızlı bir şekilde sürdürüyor. Öyle görünüyor ki Haziran sonuna doğru işletmeler hizmete girmiş olacak. Ancak Büyükşehir Belediyesi’nin rekreasyon projesinden henüz bir haber yok. Şayet bir çalışma yapılacaksa ivedilikle başlaması gerektiğini düşünüyorum.

Olacaksa tam olsun

Geçtiğimiz hafta ilçemizin basın emekçilerinden Şerif Sarı canlı yayında Belediye Başkanı Turan Yüzücü’ye şu anda otopark olan eski Hürriyet İlkokulu arazisi için, bahis geçen kültür merkezi projesinin hızlandırılması çağrısında bulundu. Biliyorsunuz o arazi Kocaali’nin en kıymetli arazilerinden biri. Aynı zamanda her türlü projeye de uygun bir yer. Daha önce birkaç kez revize edilen kültür merkezi projesi de önce, şu an ki Hızar Mahalle’de devam eden gençlik merkezi arazisine sonra da Hürriyet İlkokulu arazisine düşünülmüştü. Hatta bir ara Bahçem Park’ın olduğu yer bile gündeme getirildi. Sonuç olarak beklemeye alındı.

Orası büyük bir arazi ama mevcut belediye binası arazisiyle birleştirilip çok daha büyütülebilecek bir alan aslında. Benim kanımca, orayı sadece altı otopark olan bir kültür merkezi olarak kullanmak arazinin hakkını verememektir. Evet altı otopark, birinci katı alışveriş merkezi, üst katları kültür merkezi olan bir bina iyi olur ama bizim aynı anda daha modern bir belediyeye de ihtiyacımız var. Şerif abinin çağrısına ilave olarak ben de bir çağrıda bulunmak istiyorum. Oraya bir şey yapılacaksa arazinin tamamı kullanılıp belediye binası da aynı kampüse konulmalı. Bu arada bizim 2018 yılında projesi hazırlanmış bir belediye binası projemiz var. Rahmetli Kadir Topbaş döneminde İSKİ tarafından Kocaali’ye Melen Barajı’ndan dolayı bir bina hediye edilecekti. Projenin 3D görselleri falan, her şeyi hazırlandı. Ama 2019 seçimlerinden sonra bizatihi görüşülmesine rağmen proje buhar oldu. Madem ilçeye bir hizmet kazandırmayı düşünüyoruz o zaman ben de diyorum ki, belediyenin merkezden gitmesi ekonomik açıdan çarşıya zarar verir. Belediye’nin merkezdeki varlığı esnafa da büyük katkı veriyor. Hürriyet arazisine bir şey yapacaksak otoparkı, alışveriş merkezi, kültür merkezi ve belediye hizmet binasının da içinde barındıran kompleks bir proje için çalışalım.

Çoğu bilmiyor

Yine geçtiğimiz hafta ilçemize Deva Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Kadın Çalışmaları Başkanı Zeynep Aydın Sudan ile bölgemizdeki hanımların sorunları hakkında sohbet etme imkanı bulduk. Bizim gibi kırsal sayılabilecek bölgelerde en büyük eksiğin hanımlara özel sosyal alanların bulunmamasının ciddi bir sorun olduğu konusunda mutabık kaldık. Ancak birçok imkanın olduğunu da kanıtlarıyla konuştuk. Evet bölgemizin hanımları sosyal alan, gelir getirici projeler gibi bir çok konuda eksiklik görüyorlar ama maalesef ki Samek gibi, Halk Eğitim kursları gibi, gelir getirici el becerisi sahibi olabilecekleri birçok projeyi de bilmiyorlar. Birçoğu, ‘Yok’ diye şikayet ettikleri projenin aslında var olduğundan bihaber. Acaba diyorum, biz vatandaşa derdimizi anlatamıyor muyuz? Yoksa vatandaşta duyarsızlık mı var? Arada kaldım… Sağlıkla kalın…