24 Ekim 2018 Çarşamba

Neşat Abi

MUZAFFER TATLI

MUZAFFER TATLI

E-Posta : muzaffertatli5454@hotmail.com

Seni, hep bilinçli ve aklını 

kullanan, saygıdeğer bir 

dost olarak tanıdım.

*

Her zaman oturduğun, 

Vergi Dairesi yanındaki

“Aholünün kahvesinde,” 

çay söylerken anlattığın, 

“memleket meselelerinde” bana 

hep ışık olmuştun...

*

Almanya'da işçi olarak 

geçirdiğin  yıllar sonrası, 

Karasu'nun o günlerdeki 

en itibarlı işlerinden olan 

"Şirin Sakarya Otobüs İşletmesi"ndeki 

otobüsçülüğünde edindiğin deneyimler, 

hiç kaybetmediğin dürüstlüğün 

ve de doğruluğun, sana olan 

saygımın hep sürmesini sağladı...

*

Hele de, günlerden bir gün, 

hani, Karasu'daki "Trafiğe 

kapalı alan" yani Atatürk 

Bulvarında ;

Neşat Abi, nereden geliyorsun..?

soruma, işaret parmağınla, dosdoğru 

Atatürk Anıtını işaret ederek, 

"oradan geliyorum" cevabına, 

benim, uyanamayarak tekrar; 

“orası neresi” diye ikinci kez 

sorduğum soruya, biraz da 

kızarak ; “Ata'nın huzurundan 

geliyorum” cevabına, benim, hala, 

“ne işin vardı orda” diye sormama 

verdiğin o muhteşem cevap var ya...

Ahhh..! O cevap...

Ne demiştin Neşat Abi..?

“Ata'ya, üç kulhuvallahü, bir 

Elham-ı şerif okudum...

Ben, her hafta mutlaka uğrar, 

ruhuna ithafen bu duaları okurum...”

Neden..? diye sorduğumda ;

“Babam bana bir karış 

toprak bırakmadı...

Bu yüce insan bana 

Türkiye'yi bıraktı...

Ben nasıl unuturum bu güzel 

İnsanı” cevabınla zaten gözümde 

büyük olan Atatürk, senin gibi 

halkımın da unutmadığı ve her 

zaman gönüllerde yaşatıyor 

olması ile Atatürk'ü daha iyi anlamıştım...

*

Zaten bana verdiğin o ders ile 

sana duyduğum saygı 

katmerlenerek artmıştı...

*

Hele de, geçen Cuma günü 

yine aynı kahvede, etrafına 

topladığın 10-15 kişiye hararetle 

yaptığın konuşma dikkatimi çekmişti...

Üstelik yarısı kadın ve orta yaşın 

üzerinde, kapalı giyimli kadınlar 

olması, dikkatimi daha da 

sana doğru yöneltti.

*

Ağzında maske olması, daha 

önce basit bir rahatsızlık dediğin 

hastalığının derecesini  öğrenmek

üzere yanına yaklaştığımda ; 

"Benim Neşat Abimi yormayın.

Ne diyorsa doğrudur” diyerek 

araya girmemle, Neşat Abim 

bana dönerek ; Bunlar benim 

kız kardeşlerim.6 taneler...

5 er 6 şar da yetişkin 

çocukları var...

Ben, kanser tedavisi görüyorum.

Galiba bu sefer, tam yakalandık.

16 Nisan'a yetişemiyebilirim.”

 

*16 Nisan'ın, ya, Atatürk'ü bu 

ülkeden silmek, kanla çizilen 

sınırlarımızın, tehlikeye düşebileceği 

endişelerinin yoğunlaşacağı ya da 

"Türkiye Cumhuriyeti"nin ilelebet 

yaşayacağının perçinleşeceği 

bir seçim olacak...

Ya, “Tek Adam Diktatörlüğü” 

kurulacak, ya da “Demokratik 

Parlamenter Sistem” yaşayacak...

Tercih bu...

*

Bu sebeple, kendilerinde çok 

emeğim olan kız kardeşlerim 

ve dolayısıyla çocuklarına vasiyet ediyorum.

“Oylarınız "HAYIR"lara gitsin ...

Yoksa hakkımı helal etmem” 

sizlere diyorum.

Bu sefer, bana da dönerek; 

Sen ne yapıyorsun..?

Sakın uyuşuk uyuşuk durma...

Arkadaşlarını toparla.              

Bunlara meydanı boş bırakma… 

telkinini yapıyor.

*

O akşam evde, hep Neşat 

Abimi düşünüyorum ve ertesi 

gün harekete geçiyorum.

*

İlk telefon ettiğim kişi, 

Karasu'nun, medarı iftiharı, 

büyük Türkiye tecrübesine sahip, 

Karasu Köyünden Haydar Çavuşun 

oğlu Emekli Vali Mustafa İngenç...

Abi,Karasu'da 16 Nisan 

referandumuna yönelik, halkı 

aydınlatma girişimi olarak 

bir “Platform” kuruyoruz.

Var mısın..?

Mustafa abimiz, hiç tereddütsüz 

“memnuniyetle” deyip, ilk halka oluyor.

*

Peşinden yine, toplumda kaygan 

zeminlerde iş yapıyor olmalarına

rağmen, saygınlığını koruyan

Şen Ailesinin değerli ferdi Mali 

Müşavir Cafer Şen'e ;

“Yola çıkıyoruz var mısın”

sorusuna verdiği, 

“Seve seve” cevabı, beni ateşliyor.

*

Toplumdaki saygınlığını korumuş, 

hocaların hocası Cemil Çankaya      

derhal böyle bir oluşumun 

emrindeyim diyor.

*

Yıllarca görüşlerinde sapma

olmadan, çileli mücadeleyi

sürdüren, Vatan Partisi İlçe

Başkanı Şenol Korkmaz kardeşimdeki 

heyecanı bir görseydi benim 

Neşat abim...

*

Atatürk çizgisinden ödün vermeden 

bayrağı gönderde tutan meslektaşım 

Mali Müşavir kardeşim Seffa İngenç 

ise; biz hazır askeriz diyerek 

platforma dahil oluyor.

*

Dindar kardeşim, DSP eski 

ilçe başkanı Azem Canbul,

Maliyeden emekli dik duruşlu 

Erol Çiftçi,

Gerçek vatansever, ülkücü, milliyetçi 

Muharrem Kocaman ve mangal 

yürekli ülkücü Hasan Amanioğlu,

demokratlığından hiçbir zaman 

ödün vermeyen Müslüm Karakaş,    

yıllar önce Karasu'da yaptığı 

öğretmenlik süresinde aklı Karasu'da 

kalıp Samsun gibi modern kenti 

bırakıp Karasu'ya yerleşen 

İsmet Koç hoca ile oluşan 

sağlam zincir, kaleminden ödün 

vermeden, korkusuzca, hırsızlara, 

namussuzlara karşı dik duran, 

Cihan Ersöz ile tamamlandı Neşat Abi...

*

Yakmayan, bağrına basan, okşayan,

insanı dinlendiren,, dinginleştiren,

sönmesi yanması kadar zor 

ateş olan "Çoban Ateşlerini" 

yaktılar bu yürekler...

*

Korkmadan, esnemeden ve de 

dik durarak, sana bu ülkeyi 

bahşeden Yüce Atatürk'ün 

izinde yola çıktı bu yürekler.

*

16 Nisan'da, Yüce Allah’ın 

ve onun sevgili peygamberi 

Hz.Muhammed'e olan inançlarıyla 

yoldalar.

*

İnşallah, sana da 

16 Nisan zaferini yaşatacaklar bu insanlar.

Sen rahat ol benim “koca 

yürekli Neşat abim...”

Sen rahat ol... 


17 Mart 2017 Cuma 09:48
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

ÜLKE GÜNDEMİ

YUSUF DEMİRCİOĞLU'NDAN ÇİFTE SAADET

Karasu Aziziye Mahallesi tiyatro topluluğu kurucularından Yusuf Demircioğlu, reklam ve dizi kariyerine bir yenisini

SAKARYA KARA TESLİM

Sakarya Valisi Hüseyin Avni Coş'un, Pazartesi günü Sakarya genelinde okulları tatil etmesinin ardından gözler

SAĞANAK YAĞIŞ GELİYOR

Kar yağışının Çarşamba gününden beri ülke genelinde ve Sakarya'da etkisinin sürdürmesinin ardından Devlet

YENİ YILA KARLA GİRECEĞİZ

Aralık ayının bitmesine günler kala kara kış kendisini kapıdan gösterdi. Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün

SAATLERİ GERİ ALMAYI UNUTMAYIN

Yaz saati uygulamasının sona ermesiyle saatler, bu cumartesiyi pazar gününe bağlayan gece yarısından sonra,

1 KASIM 2015 SEÇİM SONUÇLARI

Türkiye, 1 Kasım Pazar günü sandık başına gitti. Tüm yurtta olduğu gibi Karasu ve Kocaali'de de erken seçim

ÇOK OKUNANLAR

  • Haber bulunamadı

  • Haber bulunamadı

  • Haber bulunamadı

SAKARYA - HAVA DURUMU

SAKARYA